eindelijk in de zon - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van Wilco Veld - WaarBenJij.nu eindelijk in de zon - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van Wilco Veld - WaarBenJij.nu

eindelijk in de zon

Door: wilcoveld

Blijf op de hoogte en volg Wilco

23 November 2010 | Sint Helena, Jamestown

Hallo iedereen!!!

Eindelijk is het zover, ik zit in het warme en oh zo mooie Paramaribo. Na twee dagen gezellig met Elizabeth in Haarlem in een hotel, samen naar schiphol, waar mijn ouders stonden te wachten om mij uit te zwaaien. Met een half uur vertraging vertrokken vanaf we vanaf schiphol.
Een vlucht van 9 uur waarin we de vertraging weer ingehaald hebben. Om 16:15 plaatselijke tijd, 20:15uur in Nederland, stonden we weer aan de grond en mochten we het vliegtuig uit. Mijn koffer kon gelukkig met Ton, een kennis van Teun en Carien, mee en kreeg een priority sticker. Dus kwam deze als eerste het vliegtuig uit en zaten we een half uur na de landing al bij Carien in de auto richting de grote stad.
Onderweg mijn eerste Surinaamse biertje (Parbo) gedronken en op naar het huis van Teun en Carien.
In mijn studio onder het huis van Teun en Carien mijn spullen neergezet en op het balkon wat gedronken. Daarna naar het terras gereden en de maag weer even gevuld met saté.
Door de 4 uur terug in de tijd begon de vermoeidheid wat toe te slaan, maar om niet te vroeg wakker te worden toch even de ogen openhouden.

Maandag om 10uur had ik een afspraak met Bastiaan om kennis te maken en te bespreken hoe het gaat lopen met de stage. Het is 5 minuten lopen van mijn kamer dus goed te doen. Het is vrij warm dus het zweten is ook direct begonnen. Binnen in de praktijk heerlijk de airco aan dus als je rustig aan doet is het goed uit te houden. Om 15uur had ik een hoop gezien en ben ik naar huis gegaan, zodat ik ook nog even tijd had om boodschappen te doen.
Ook had ik zo nog even de tijd om met Elizabeth te skypen, helaas kon dit niet in het internetcafé. Dus ging ik maar even terug naar de praktijk om daar op internet te gaan en toch Elizabeth even te kunnen spreken. Toch fijn om haar stem te horen als je 9uur vliegen van elkaar af bent.

Morgen, dinsdag, om negen uur beginnen. En dan zal ik dit stukje ook op internet zetten.

Mijn foto’s ed zal ik niet op deze site zetten. Gelukkig heeft mijn lieve zwager wat plek vrij gemaakt op zijn server zodat ik daar alles kan droppen voor diegene die dat interessant vindt. Nu is het nog niet zoveel, maar als straks de foto’s van het binnenland en van donderdag, onafhankelijkheidsdag, erop komen dan is het voor iedereen in het koude Nederland genieten geblazen!!!

www.wilco.weedage.nl

Lieve Elizabeth, dikke tut voor mijn liefste meisje!!
Pa en ma, bedankt dat jullie op schiphol waren!
Zussen + mannen en Martijn ;-), knuffel voor de kinderen en Luna.
Fam. Pander, geniet va de kou in Friesland en helaas ben ik uitgeloot voor de alvesteden tocht…..
Toppers van VIBOA, succes komende koude maanden en als jullie met handschoenen en muts trainen, zal ik aan jullie denken (liggend in mijn zwembroek!)

Voor iedereen die hier niet bij staat, geniet van de sneeuw die straks gaat vallen!! :)

  • 23 November 2010 - 14:06

    Caroline & WIlco:

    Hee Wilco,

    Heel plezier daar!!!
    Leuk om je zo te volgen!

    Groetjes uit 't Harde

  • 23 November 2010 - 14:15

    Jo In 't Veld:

    Hoi Wil. Leuk om je verslag te lezen en fijn dat de reis verder voorspoedig gelopen is. Zojuist de schaatsen geslepen je weet maar nooit en van zwemmen ben ik toch geen liefhebber. Zojuist bij Cristine geweest. Morgen naar de dokter om een afspraak te maken voor foto's van mijn heup. Hartelijke groet ook van Ma (is boodschaapen doen)

  • 23 November 2010 - 14:15

    Hans:

    He Wilco, dat is leuk, zo snel even wat lezen. We volgen je. Voetbalgroet vanuit Winsum

  • 23 November 2010 - 14:16

    Leontien:

    Hee broertje,
    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen! Bij ons op kantoor is de verwarming uitgevallen, het is hier echt zooo koud, zal je aan me denken daar onder de warme zon!
    Groetjes, ook namens Martijn en de kids

  • 23 November 2010 - 14:18

    Niels (Swaffel):

    Willy!

    Klinkt goed allemaal! Mooi dat het alles zo voorspoedig is verlopen.
    Geniet ervan en we houden je in de gaten!

    Groeten Niels

    p.s. beetje fit terugkomen he;)

  • 23 November 2010 - 14:56

    Fré Post:

    goedemiddag wilco je moet er wel om denken dat het een stage is om je studie af te maken want wij hebben ook een zoon die in suriname is geweest een halfjaar maar het duurde nog heel lang voor hij zijn studie voltooide groeten fré

  • 23 November 2010 - 15:12

    Timo:

    Ik zie dus dat je het naar je zin hebt maar ik heb dat niet allemaal gelezen wahahah.

    Groetjes

  • 23 November 2010 - 15:43

    Kirsten:

    Hey babe,

    Klinkt allemaal erg goed!

    Groetjes!!!!

  • 23 November 2010 - 15:47

    Martine:

    Hee wilco,

    Nu is het dan zo ver....stage in suriname! Heel veel plezier en hopelijk leer je ook nog iets..

    leuk om te gaan lezen wat je allemaal mee gaat maken!

    Groetjes Martine

  • 23 November 2010 - 16:22

    Niek:

    Heuj Wilco,

    mooi om te horen dat je goed aan bent gekomen, het klinkt nu al heel relaxt daar haha. En als ik je even mag citeren

    'dus als je rustig aan doet is het goed uit te houden'

    is het überhaupt mogelijk om daar nìet rustig aan te doen dan? :D

    Groeten, veel plezier en ik zal je volgen! (dat was geen dreigement)

    Niek

  • 23 November 2010 - 17:09

    Monique:

    Hej lief broertje,

    Fijn om te horen dat het goed gaat, had ook niet anders verwacht van jou :)
    Geniet ervan!
    Veel foto's plaatsen he, leuk!

    Liefs Jeroen en Monique
    Natuurlijk een dikke knuffel van Luna!

  • 23 November 2010 - 17:46

    Elizabeth:

    Nou wij zijn helemaal niet jaloers want zondag valt hier sneeuw en binnenkort kunnen we schaatsen, dus dan zal jij Nederland heeeel erg missen ;-)

    Blijf genieten en oant gauw!!!!

    Dikke kus uit Groningen

  • 23 November 2010 - 18:30

    Kees Bertijn:

    Hoi Wilco,

    wat leuk om zo van je avonturen te horen, maar het maakt me natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig naar het hoe en wat, er straalt energie en motivatie uit je verslag!
    Heel veel succes met je stage, en een mooie leerzame tijd.

    Hartelijke groeten Kees

  • 23 November 2010 - 19:18

    Marjolein:

    Dag broertje,
    Fijn dat de reis goed is verlopen en je daar een plekje in de zon gevonden hebt. Toch jammer dat je bent uitgeloot voor de tcht der tochten maar ws komt ie er toch niet.
    De site waar wilco's foto's e.e. te vinden zijn is wilco@weedage.nl
    Geniet ervan en een dikke kus van ons allemaal!

  • 23 November 2010 - 19:19

    Marjolein:

    Moet uiteraard zijn wilco.weedage.nl niets is menselijker dan een foutje!

  • 23 November 2010 - 21:46

    De Vries:

    hey kerel, goed te horen dat levend bent aangekomen. de laaste week zat ik zonder tel or internet. wat zat met een kapote auto in de woestijn. maar we Skype deze week wel. calm aan. en vergeet de zonnebrand niet.

    Anne

  • 23 November 2010 - 23:04

    Martin:

    Wilco

    Ik wens je veel succes met je stage daar! Ik heb nog even snel de medeling voor je, Viboa 1 wint met 0-4 bij Be Quick! 3x Jasper en 1x Henri

    Groetjes Martin

  • 24 November 2010 - 09:10

    Jo:

    He zoon. Gisteren de eerste kilometers bij flevonice gereden. De baan gaat morgen open. Was mooi rustig. We waren alleen met de cursus. Ga straks nog even schaatsen. Ijs was ook goed. Liefs uit Oldebroek

  • 24 November 2010 - 13:52

    Ben Breuk:

    Wilco veel succes daar met je stage.
    mooie foto's!

  • 25 November 2010 - 20:58

    Jo:

    Hoi Wil. Vandaag was Flevonice open.
    Was goed weer. Veel schaatsen geslepen. Men kon gratis de baan op. Zojuist een intervisieverslag gemaakt. Ja, zo zie je maar. Het wordt nog eens wat. Je moeder zit met de breinaalden op schoot te slapen. Hg van ons

  • 01 December 2010 - 16:16

    De Stille S:

    Hee wereldreiziger,

    Nee begrijp dat je daar geen snowboots nodig hebt!
    Geloof dat je daar het wel naar je zin hebt.
    Geniet daar maar lekker het is zo weer om.

    sportieve groet de stille s..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sint Helena, Jamestown

stage in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2011

toch nog iets over de stage...

21 Januari 2011

JUNGLE

11 Januari 2011

Bigi Broki Waka en de nieuwjaarsduik

30 December 2010

Ledigheid is de duivels oorkussen!

19 December 2010

Klaar om te Bossen!!!
Wilco

Actief sinds 18 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1419
Totaal aantal bezoekers 15979

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 09 Februari 2011

stage in Paramaribo

Landen bezocht: