Klaar om te Bossen!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilco Veld - WaarBenJij.nu Klaar om te Bossen!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilco Veld - WaarBenJij.nu

Klaar om te Bossen!!!

Door: wilcoveld

Blijf op de hoogte en volg Wilco

19 December 2010 | Suriname, Paramaribo



(foto’s triatlon, uitstapje naar albina en babunhol op www.wilco.weedage.nl )

Vandaag mijn laatste dag van dit jaar op stage. De praktijk is komende 2 weken dicht dus dan ben ik vrij. Twee weken vakantie in Suriname is niet een heel vervelend vooruitzicht. Gisteren mijn tussentijdse beoordeling gehad en gelukkig was deze positief. Na de vakantie nog 5 weken er tegenaan en dan weer terug naar Holland.

Morgen mijn tweede uitstapje naar het bos. En niet met toeristen maar met een groep Kickboxers! Volgende week is er hier een kickboxgala (klaar om te bossen; wat betekend: klaar om te breken!) waar Bastiaan als fysiotherapeut heen gaat. Nu loop ik natuurlijk stage bij hem dus als onderdeel van de stage ga ik mee. Leuk om een keer die wereld van dichtbij te zien! Ter voorbereiding gaan ze morgen een dagje naar babunhol, een plek hier in het bos aan het water. Wij gaan mee om die jongens daar misschien wat te behandelen en mee te draaien.

Mijn voetbal avontuur hier is helaas een dieptepunt geworden. Het klonk ook te mooi om waar te zijn, achteraf. Er waren toch mensen die vragen gingen stellen en die het een vreemde gang van zaken vonden. Het was zo dat ik onofficieel zou gaan spelen. Helaas kreeg ik toch de vraag van de bond of ik ooit ergens in competitie verband had gevoetbald. De club vroeg mij te zeggen dat dit niet het geval was en dan zou ik gewoon kunnen spelen voor ze. Toch voelde dat niet echt lekker en heb ik maar niet gereageerd op die vraag. Vervolgens moest ik een verklaring tekenen bij de bond dat ik niet in Nederland in competitieverband had gevoetbald. Om ellende en schorsingen te voorkomen heb ik maar besloten eerlijk te zijn en mijn kortstondige voetbal avontuur hier te beëindigen. Misschien nog ergens een bedrijvenpotje ofzo, maar dus geen wedstrijden voor mij. Toch maar even geduld hebben tot 12 februari in Bedum!

Mijn sportieve carrière hier blijft dan toch maar bij de triatlon. In de ochtend lekker een stukje lopen, op zondagmorgen een fietstochtje en op woensdagavond in het water liggen om waterpolo te spelen. Ik heb mij maar tot keeper laten omscholen, daarin kan ik goed mee komen. Zwemmend en watertrappelend moet ik nog een hoop leren dus dan maar lekker in de goal hangen. Toch de makkelijkste plek waar je eindigt als je geen topspeler bent ;-) Of niet Bouwman? ;-)

Tot hier deze update en voor iedereen alvast hele fijne kerstdagen!

Liefs Wilco

Ps.
Inmiddels is het al zondag en zal ik mijn belevenissen nog even updaten voor ik dit online zet.
Gister naar babunhol geweest met de kickboxers. Het was erg gezellig en een aparte belevenis. Met de bus vertrokken en daar aangekomen gelijk de behandelbank neergezet. Bekijk de foto’s en je zal zien dat het een werkplek was met een hoog Zwitserleven gevoel!! Heel leuk om deze kerels onder handen te nemen en direct veel resultaat te zien. Veel gemobiliseerd, vooral ribben en SI-gewrichten (onderrug-heup).
Uiteraard wat fototjes van de training gemaakt en met twee mannen geposeerd.

Vanmorgen weer wezen hardlopen over de brug over de rivier. We blijven dit doen voor we gaan fietsen op zondag omdat 9 januari en BIKI BROKI WAKA (grote brug loop) is. En daar moeten we de BAKKRA’S (Nederlanders in Suriname) toch goed vertegenwoordigen. Het is in totaal 10 km waarvan begin en eind over de brug is. 1km omhoog á 6 procent.

Heel veel liefs uit Sranang

  • 19 December 2010 - 19:32

    Wilco In 't Veld:

    Uiteraard zijn de laatste spinninglessen in stijl afgesloten zoals dat hoort met de kerst, zie foto pagina!

  • 19 December 2010 - 21:21

    Marjolein:

    Leuk om weer wat van je te lezen! Zo te horen heb je het prima naar je zin. Pa en ma zijn ondertussen veilig aangekomen op de wintersport...volgens mij ligt hier in Nederland minstens zoveel sneeuw...!

  • 22 December 2010 - 12:32

    Remko & Linda:

    Hey Wilco,
    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! Wij willen je vanuit Friesland hele fijne kerstdagen wensen!!
    xx

  • 25 December 2010 - 08:17

    Monique:

    Leuk om lezen!! Super leuke foto's ook, past helemaal bij je.
    Geniet van je vakantie nu!

    Wij zijn bezig met een nieuw huisje te kopen, als ik meer weet laat ik het je weten natuurlijk. En ik ben weer aan de bril :( haha
    Liefs Jeroen en Monique

  • 26 December 2010 - 19:52

    Jo:

    Hoi Wil. Zojuist even bijgelezen over je belevenissen. Volgens mij verveel je je niet. Rond 18.00 uur waren we terug uit Frankrijk. Nog even en de hele cirkel is rond want dan moet ik ook achter Milan en Mauro aan skien. Je weet niet wat je ziet als ze achter je aan de berg af komen. Als je achter Mauro aankomt lig je helemaal in een deuk. Liefs van Pa en Ma

  • 27 December 2010 - 08:51

    Leontien:

    He Wil,
    Klinkt nog steeds erg leuk allemaal! Wij zijn gisteren teruggekomen van wintersport, er zal toch een dag komen dat jij met ons mee moet. Milan heeft zich als doel gesteld dat ie over een paar jaar van de zwarte piste af wil en hij heeft bedacht dat ie dat met jou gaat doen.
    Groetjes!

  • 30 December 2010 - 15:50

    Mauro:

    Wilco,
    Je moet het fototoestel recht houden! Kan jij echt aan de lianen hangen? Waarom heb jij zulke boze vrienden? Ik heb trektouwtjes van mama gekregen. Als ik groot ben mag ik met stokken skien.
    Mauro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

stage in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2011

toch nog iets over de stage...

21 Januari 2011

JUNGLE

11 Januari 2011

Bigi Broki Waka en de nieuwjaarsduik

30 December 2010

Ledigheid is de duivels oorkussen!

19 December 2010

Klaar om te Bossen!!!
Wilco

Actief sinds 18 Nov. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 16003

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 09 Februari 2011

stage in Paramaribo

Landen bezocht: