SREFEDENSI - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilco Veld - WaarBenJij.nu SREFEDENSI - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilco Veld - WaarBenJij.nu

SREFEDENSI

Door: wilcoveld

Blijf op de hoogte en volg Wilco

26 November 2010 | Suriname, Paramaribo

Het eerste feestje aan de gang!

Allereerst bedankt voor al jullie berichtjes, ondanks dat het hier heerlijk warm is, de natuur fantastisch, de mensen heel vriendelijk zijn en mijn dagelijkse outfit een korte broek en slippers is…. mis ik jullie wel om mij heen hoor!

Vandaag, donderdag, het eerste nationale feest hier aan het vieren. Srefedensi, onafhankelijkheidsdag. Al een paar dagen waren er van allerlei activiteiten in en om de stad. Straks ga ik naar de parade kijken en het beloofd iets spectaculairs te worden vandaag. Ik ben benieuwd. Ze hebben hier veel geld uitgegeven om de hele stad schoon te maken voor vandaag en veel stoepen weer te straten. Uiteraard heeft iedereen zijn mening hier over het wel of niet over de balk smijten van dit geld, er zijn een heleboel andere bestemmingen die er waarschijnlijk veel meer aan hebben. Maar ja, de politiek is niet altijd te begrijpen.

Velen zullen het niet verwachten, maar er wordt hier ook hard gewerkt. Helaas niet door de hele bevolking, maar tijdens mijn stage is er genoeg te doen om lange drukke dagen te maken. Dinsdag om 9uur begonnen en half negen ’s avonds was ik klaar met mijn laatste circuit training…. Toen begon ook de laatste spinningles dus die heb ik ook nog maar even meegepakt.

Woensdag moest ik iets later beginnen, dus ben ik eerst even met Teun mee geweest naar hun winkeltje. Even rondgekeken en daarna naar de stage gegaan.
’s Avonds mijn eerste kennismaking met een wedstrijd waterpolo. Een hele belevenis en direct met de nationale top van het waterpolo meegedaan. Er zijn ongeveer 15 spelers in het land dus als ze er allemaal zijn kan er net een partijtje worden gespeeld. Het was aanpoten en het niveau lag een stukje hoger dan mijn niveau dus het was bikkelen. Laten we het erop houden dat het gezellig was en dat ik mijn best heb gedaan….. wie weet dat ik over 3 maanden een beetje mee kan draaien. De derde, eigenlijk vijfde, helft liep een stuk beter. Heerlijk buiten zitten met een Parbo en een bak patat. Na wat nakletsen moesten we even iemand afzetten bij de feestelijkheden in de stad, om niet de moeilijkste te zijn ben ik met Teun ook maar naar het plein gegaan. Een biertje bestellen lukte, 2 ging ook, maar om 2 bier en 1 cola te bestellen was te ingewikkeld. Ik kreeg letterlijk te horen: Dan raken wij in de war, cola moet je bij de andere tent bestellen. Daar bleek dat je voor cola weer andere bonnetjes moet hebben en helaas de verwarring werd ook hier te groot zodat het uiteindelijk maar 3 bier is geworden. Eindelijk een drankje, stopte de muziek en was het feest afgelopen…..

Net terug van de parade op het plein hier. Een precieze timing hadden ze niet dus na een uur wachten (mensen kijken en langs de kraampjes) toch maar even bij een barretje wat gedronken. Er kwamen kinderen langs die, ja je hoort het goed, oliebollen verkochten! Heb je eerst een uur in de brandende zon gestaan en heb je eindelijk afkoeling in de schaduw, ga je oliebollen eten….. We hadden geen koekje bij de thee gekregen dus het kwam goed uit. De eerste oliebollen heb ik hier dus ook al achter de kiezen.

Daarna terug naar het defilé en de parade en een plekje in de schaduw gevonden. Uiteraard veel foto’s gemaakt en als ik een snellere internet verbinding vind dan hoop ik dat ik ze op de site krijg… wilco.weedage.nl

Nu even uitrusten!!! en straks weer naar de stad. Genieten van het feest en het weekend, wat deze week al op woensdagavond is begonnen :).



Mijn adres in Suriname:
Apollostraat 10, Ma Retraite 2
Paramaribo-Noord
Suriname
Mijn Surinaamse nummer: 00597-8885905
Mijn Nederlandse nummer ontvangt wel, maar stuurt niets….


Ps. Ik heb hier thuis geen internet dus het is wat lastig om via skype te bellen. Op stage kan ik wel internetten, maar dat is niet zo handig omdat het niet heel groot is. Helaas pindakaas.

  • 26 November 2010 - 14:27

    Marijke:

    Hoi Wilco,

    blij te horen dat je het goed naar je zin hebt, erg leuk om daar eens zo'n feest mee te maken en dan vervolgens weer gewoon oliebollen te eten te krijgen. Het weer is hier ook goed, maar het is 's ochtends wel krabben geblazen.
    groetjes, mamma

  • 26 November 2010 - 15:35

    Monique:

    Klinkt goed :)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    Liefs ons

  • 26 November 2010 - 16:54

    Nelis:

    He Bakkra,

    Goede berichten! Al in het ´uitgaansgebied´ geweest :), lekker naar La caf! JE moet sowieso geen cola bestellen, anders cola bacardi, begrijpen ze wel weer! Lekkere lange dagen dus, moet toch iemand aan het werk daaro, haha.
    Veel plezier nog even daar, Proost

  • 26 November 2010 - 19:55

    Leontien:

    He broertje,
    Klinkt goed allemaal zeg, kom je nog wel terug? Mauro was vandaag heel boos en wilde naar jou toe. We aten pannenkoeken en hij mocht er van mij 3, vond ie belachelijk; 'Dan ga ik wel naar Wilco, daar mag ik 4 pannenkoeken.' En bedankt hè! Ga lekker door met genieten daar!
    Groeten uit Zeewolde

  • 27 November 2010 - 08:42

    Joke En Eelke Pander:

    Hallo Wilco,

    Fijn om jou verslag te lezen. We weten nu iets meer van wat je daar allemaal meemaakt. Jij lekker in de zon wij bijna in de sneeuw, het was vannacht -5 C en genieten nu van een berijpte natuur.
    Geniet van de zon en de cultuur en een eigen flesje cola meenemen naar feestjes kan de feestvreugde verhogen.

    Groet, Joke en Eelke.

  • 28 November 2010 - 11:05

    Opa En Oma:

    Fijn datje goed bent aangekomen en het naar je zin hebt. We hebben je eerste verslag gelezen: zo te lezen gaat het naar je zin en dus.. doorzetten die hap !
    Liefs en groeten ,
    Opa en Oma.

  • 28 November 2010 - 19:32

    Rik En Lot:

    Hi Wilco,

    Goede berichten. Leuk! De surinamers die ik op school met zwemmen heb, hebben allemaal geen diploma. Bij mij liggen ze na 3 baantjes op de bodem... Hoe was dat met Wpolo?

    Heel veel plezier en ik zal snel Skype even tot leven roepen.

    Salutare, Rik en Lot

  • 29 November 2010 - 19:28

    Jo:

    Hoi Mark Spitz. Of was die voor jouw tijd. Hier valt weinig te zwemmen. Buiten dan natuurlijk. De eerste marathon op natuurijs is vanavond gereden. Vandaag nog wezen schaatsen en gelijk maar een oudere man geholpen met zijn schouder uit de kom. Was chirurg geweest maar volgens zijn twee dochters redelijk eigenwijs. Net een mens dus. Ben je weer op de hoogte. Ik heb het idee dat je je daar wel vermaakt. Groet en liefs uit Oldebroek

  • 30 November 2010 - 07:41

    Leegkerk, Groningen:

    He Wilco,

    Leuk je berichten te lezen. Hartelijke groeten vanuit een besneeuwd, koud en winderig Leegkerk.

    Liesbeth, Hans en Marleen

  • 01 December 2010 - 09:59

    Martine:

    hee wilco,

    lekker hoor olliebollen en patat.... hier is het heel koud...
    werk ze !!

    Groetjes martine

  • 01 December 2010 - 09:59

    Martine:

    hee wilco,

    lekker hoor olliebollen en patat.... hier is het heel koud...
    werk ze !!

    Groetjes martine

  • 01 December 2010 - 10:07

    Anne :

    hey wilco goed te horen dat je volgens mij je draai wel gaat vinden ik bel je snel via skype op je sur mob
    ps ik weet het tijds verschil niet

  • 01 December 2010 - 21:14

    Linda:

    Hoi Wilco,
    Van Elizabeth hoorde ik van deze website. Wat leuk dat we hier jouw verhalen kunnen lezen. Klinkt goed allemaal!! Hier in Nederland is het op dit moment erg koud!! Jij hebt het beter voor elkaar ;)
    Veel succes met je stage!
    Groetjes van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

stage in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2011

toch nog iets over de stage...

21 Januari 2011

JUNGLE

11 Januari 2011

Bigi Broki Waka en de nieuwjaarsduik

30 December 2010

Ledigheid is de duivels oorkussen!

19 December 2010

Klaar om te Bossen!!!
Wilco

Actief sinds 18 Nov. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 16000

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 09 Februari 2011

stage in Paramaribo

Landen bezocht: